Baukje in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu Baukje in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu

Baukje in Thailand

Door: Eemenro

Blijf op de hoogte en volg Roald

29 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Bangkok, wat ‘fijn’ om weer in deze grote,drukke en stinkende stad te zijn! Maar ja, nu wel voor een leuke hereniging met familie. We kwamen s‘ochtends vroeg aan zijn direct naar het guesthouse op Kao San Road gegaan waar Rieneke en Remco ons al op stonden te wachten. Het leuke weerzien moest natuurlijk gevierd worden! Na een lekkere lunch bij een straatstalletje, besloten we dat het tijd was voor een biertje.. (het was immers al 12:00!). Dit werden er vele en eindelijk had Eem de moed verzameld om naar de kapper te gaan, wat ze al maanden van plan was. Rieneke en Remco hadden al een kapper gezien die er “goed” uit zag en zowaar had de kapster hetzelfde kapsel dus dat kwam helemaal goed.

De volgende morgen zou Baukje al vroeg aankomen. Eem ging Baukje ophalen en vertrok voor zessen met de taxi naar het vliegveld. Als alles goed zou gaan, dan zou Baukje rond 7:00 bij de aankomsthal zijn maar om 8.30 was ze er nog niet... Baukje was namelijk achter een stel chinezen aangelopen die bij haar in het vliegtuig gezeten hadden. Kon zij weten dat ze een tussenstop hadden op Bangkok, voordat ze doorvlogen naar Hong Kong :). Na een stop in de Business Lounge waar ze zich naar binnen had weten te praten en wat lekkere hapjes en drankjes had genomen, vertrok haar groepje weer en kwam ze er achter, dat ze helemaal aan de verkeerde kant van het vliegveld was. Haar bagage lag ook niet meer op de band, maar gelukkig was dat snel geregeld. Eem had Baukje inmiddels al 2x laten omroepen maarja dat was natuurlijk onverstaanbaar.
Uiteindelijk kwam alles goed en rond 10:30 waren de zusjes weer in het guesthouse aanwezig!

Nu we eenmaal met zijn vijfen waren, hebben we lekker bijgekletst, her en der gegeten, gedronken, geshopped en de nodige tempels en Chinatown bekeken. We besloten na Bangkok om stap vor stap zuidwaards te trekken, met als uiteindelijke bestemming Koh Tao.
Zo kwamen we allereerst in Hua Hin terecht. Een leuk stadje aan de kust, met een zeer interessante nachtmarkt, waar vooral de dames zich uren hebben kunnen uitleven :)!
Ook hier natuurlijk weer heerlijk gegeten en gedronken. Wat dat betreft stonden onze neuzen allemaal dezelfde kant op!

De volgende halte was Chumphon, de havenplaats waar de boot naar het duikeiland Koh Tao vetrekt. Om daar te komen hadden we het idee om een bus aan te houden op de hoofdstraat van Hua Hin. Echter kwam deze maar niet en konden we, na een aantal uren gewacht te hebben in de hitte, ons hart ophalen. Er vertrok namelijk een airco minivan naar Chumphon en binnen drie uur waren we op een relaxte en goedkope manier aangekomen.Het zoeken naar een verblijfplaats voor één avond eindigde bij een nieuw guesthouse Resthouse genaamd (hi hi), waar je gewoon tussen de eigenaars verbleef. Erg leuk om mee te maken, maar van privacy kon je niet echt spreken!

De boot naar Koh Tao duurde 3 uur en na een relaxte tocht over de kalme golven kwamen we op het eiland aan. Op de boot hadden we al met een gids gesproken over een guesthouse dus geen gedoe met de tientallen taxichauffeurs die al klaar stonden je naar het hotel van hun keuze te brengen!
We hadden een superplekje gevonden. Een tweepersoons- en een driepersoonshuisje met eigen terras bij een guesthouse aan het strand. Op het complex was een mooie tuin aanwezig met fijne zitjes en schommelstoelen en je liep binnen 10 seconden het strand op. En onze trouwe hond niet te vergeten die je al opwachtte als je er aan kwam.

De week dat we op Koh Tao waren bestond voornamelijk uit relaxen. Zonnebaden, Remco duiken, zwemmen, lekker eten en drinken op het terras of in ons strandhutje en dat was het wel zo’n beetje. We zijn wel een keer naar een ander strand gelopen over de rotsen, ja erg avontuurlijk. Eem ging nog even snorkelen maar na twee keer aangevallen te zijn door een vis kwam ze bloedend (beetje maar hoor) het water uit en had ze het wel weer gezien. Haha. Op een gegeven moment waren we door toeval gestuit op een restaurant (nou ja toeval, het was al zo laat dat alle andere toko’s al hun keuken hadden gesloten). Hier verkochten ze dé lekkerste curries die we ooit gegeten hebben en het personeel was erg vriendelijk. Zodoende aten we daar gemiddeld 2x per dag!

Aan het eind van onze vakantieweek op Koh Tao namen we afscheid van Rieneke en Remco, die door gingen reizen naar Indonesië, via Maleisie. Wij drieën zijn met boot, nachtbus en vliegtuig naar Chiangmai vertrokken. Lang leve Air Asia, waar je goedkoper mee kan vliegen dan wanneer je met de trein reist! Alleen mag je maximaal 15 kg bagage hebben (of extra betalen) en zaten we er zo’n ruim 6 kg overheen, gelukkig deden ze er niet moeilijk over.

We zijn vijf dagen in Chiang Mai, een redelijk grote stad in het noorden van Thailand, vebleven. Hier hebben we meerdere tripjes gemaakt maar zijn de eerste avond in het red light district beland. Een verzameling barretjes met in het midden een boxring waar de hele avond Thai box wedstrijden plaatsvonden, keiharde muziek, gezellige ladies en ladyboys ;) , pooltafels en vooral een goede sfeer.

De volgende dag heeft Baukje een thaise kookcursus gedaan (terwijl wij brakjes in bed bleven) en heeft de bikkelwoman geleerd hoe je goede gebakken rijst gerechten, curries en springroll’s maakt. De dag erna hebben we gedrieën een dagtripje gemaakt, waarbij we gingen wildwater raften (erg leuk!), een olifantentochtje gemaakt hebben, een waterval en diverse ‘locale’ bergstammen hebben bezocht waaronder de long necks (met van die ringen om hun nek, ziet er niet zo gezond uit!).
Ook hebben we een ochtend een handicraft tour gemaakt waar ze hopen dat je bij elke stop wat koopt, niet dus en hebben we een heuse nachtsafari gemaakt. Dit was echter een flop, aangezien een gedeelte van de dierentuin ’s avond was ingericht om er met een safaritreintje langs te rijden... Wel spectaculair was de water-, fontein- en lasershow aan het eind! Als laatste trip zijn Eem en Ro de jungleflight wezen doen. Over 22 platforms, gebouwd in de boomtoppen van het tropische regenwoud, door de bomen vliegen! (Met behulp van kabelbanen en abseilen). Apenkooi voor volwassen zeg maar; super leuk om te doen, thanks to Paul B!

Na Chiang Mai besloten we om door te reizen naar Pai. Op zich een leuk stadje maar niet echt wat we ervan hadden verwacht, beetje rustig en alles ging al vroeg dicht. Eem en Bauk hebben een dagje scooters gehuurd en de omgeving verkend, ze weten nu hoe je veilig door modderpoelen en andere oneffen terrien moet rijden al was dat in het begin soms wel even spannend! Verder is het driedaags bezoekje aan het politiebureau, aangezien onze camera was gejat, wel het meest blijven hangen. Ik moet zeggen, de touristen politie in Thailand rules! De volgende avond kwamen we twee gezellige Nederlands meiden tegen waar we mee naar een live band gingen kijken, vreselijk was dat ha ha maar wel gezellig. En wat nog het aller tofste is, ze hebben ons hun (tweede) camera geleend!!!
Intussen hadden we via de mail contact gehad met Tommy uit Ierland. Hij was voor vrijwilligerswerk in de buurt en we spraken af om elkaar in Chiang Mai te treffen. Met Tommy zijn we lekker uit eten geweest en nogmaals naar het MuThai boxen in het red light district geweest en hebben onder het genot van een borreltje gezellig bijgekletst.

De volgende dag vertrokken we zuidwaards, via Phitsanulok naar Sukothai. In Phitsanoluk was echt niets te beleven, waar wij zaten althans, na een half uur lopen rees er zomaar uit het niets een geweldig koffie tentje op waar we heerlijk hebben gegeten voor weinig en alles was weer goed! Toch de volgende dag naar Sukothai vertrokken waar we in het mooiste guesthouse terechtkwamen tot nu toe. Op het fietsje hebben we de oude ruïnes en Buddha beelden bekeken en een avondje gezellig wat gedronken met een Nederlands meisje die we waren tegengekomen. Onze laaste avond hebben we uitgebreid gegeten bij een straatstalletje; wie het hoogste gooide met de piggies mocht een gerecht bestellen wat we dan samen opaten. Was erg gezellig, het personeel kon er gelukkig ook om lachen. De volgende dag vertrokken we naar Bangkok, waar het vliegtuig voor Baukje naar Amsterdam terugvloog en de onze naar Maleisië.

Op dit moment maken we zeer dankbaar gebruik van het appartement van Lambert en Maria (ouders van Pascal en Maurice) op Penang in Maleisië. Erg luxe om weer eens in een mooi huis te zitten, van alle gemakken voorzien! We nemen het er dan ook lekker van en genieten en relaxen elke dag opnieuw!

• 29 Juni 2009 - 15:50

Rieneke En Remco:

Hee luitjes!

Erg leuk om het verhaal nu ook van jullie kant te horen. En de foto van die hond met bril blijft leuk, haha! Geniet van Penang. En Bauk, al weer een beetje gewend in Nederland...? Geen Chinezen meer tegengekomen onderweg? ;-)

Ciao,
    R&R

• 29 Juni 2009 - 20:45

Mamahelma:

Leuk allemaal te lezen wat Baukje zo ongeveer uitgebreid al verteld had!
    Geweldig, zussen, nichtjes en partners samen in zo;n ver oord!Leuke foto's ook.
    Het was fijn Baukje weer op Schiphol te treffen. Zij was er het eerst,zat netjes in de meeting-point op me te wachten. (was toch al om 6.45 van huis vertrokken.
    Paul was intussen ook weer terug van werkbezoek Pakistan dus de moekoe was weer happy.
    Wat tof dat jullie in dat appartement mogen verblijven. Tja tijdens zo'n vermoeiende vakantie moet je af en toe kunnen uitrusten ha ha.
    Knuf, mama

• 30 Juni 2009 - 15:16

Margreet:

leuk om jullie belevenissen met Rieneke en Remco nu eens, met foto's, van jullie kant te lezen en te zien.
    Is Baukje al weer terug naar Nederland? Wij zitten nog in Frankrijk op onze "werkcamping"en het bevalt ons goed.
    Nog veel plezier en veel groeten, ook van Wim

Margreet

• 02 Juli 2009 - 09:04

Rowena:

Goh als jullie geen kilo's aankomen zeg!!!! hahaha

zal vast gezellig geweest zijn om elkaar weer te zien.

vind het zo leuk om ieder keer die reisverslagen te lezen
    ;-)

dikke kus vanuit het (eindelijk) warme nederland

• 10 Juli 2009 - 14:29

Pa & Tity:

Hoi Ro & Eem,
    Zomaar wat reacties :
    JUNGLEFLIGHT lijkt op een super-pretpark ?
    Ik dacht dat de zgn. longnecks alleen in Afrika voorkwamen ?
    Wat was dat voor een vis die Eem aanviel ; griezelige gedachte zeg !
    De hondenfoto is super !!!
    Na alle belevenissen en het vele eten en drinken (ha,ha) dus weer even fijn relaxen op Penang in Maleisie.
    Geniet ervan !!!!!
    Tot het volgende verslag.

• 17 Juli 2009 - 08:45

Juud&Tikoi&Juul:

Hej daar lieve luitjes!
    Wij zijn een beetje traag maar super bedankt voor de leuke freubeltjes en het pakkie voor het kinnekke.
    Bizarre sjit Laika brand!

Wij gaan vandaag ook op pad. lekker met het campertje richting het zuiden.

geniet nog lekker van jullie tropische reis, en we spreken jullie weer gauw.

Dikke kussen van de hele Familie.

J&T&J