Het laatste bericht - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu Het laatste bericht - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu

Door: Eemenro

Blijf op de hoogte en volg Roald

26 December 2009 | Thailand, Phuket

Het laatste bericht

We vlogen van Melbourne naar Kuala Lumpur en hadden direct daarna een vervolg vlucht naar Penang. De reis verliep voorspoedig en ondanks een kleine vertraging kwamen we dezelfde avond nog aan bij het appartement van Lambert en Maria. Pascal zat ons al op te wachten met een koud biertje en we hebben nog tot in de vroege uurtjes gezellig bijgekletst.

De eerste paar dagen in Penang hebben we met Pascal foto’s bekeken, gezwommen, gepingpongt en zijn we lekker uit eten geweest en hebben diverse terrasjes gepakt. Ook hebben we een erg leuke dagtrip gemaakt naar een orang oetan eiland, circa 150 km vanaf Penang op het vaste land. Om daar te komen reden we over een van de langste bruggen ter wereld (14 km) en moesten we op het vasteland nog 1,5 uur rijden om bij het apen reservaat te komen. Eenmaal daar aangekomen bleek het een groot attractiepark te zijn, met een waterpark, een kleine dierentuin en diverse speelplekken voor kinderen. Wij gingen echter direct met een bootje naar het apeneiland. Vooral de baby orang oetans waren erg lief en leuk om te bekijken.
We besloten om niet langer in Maleisië te blijven aangezien wij daar natuurlijk al langere tijd geweest waren en Pascal er ook al een kleine twee weken was. We hebben dan ook een vlucht geboekt naar Phuket in Thailand, zodat we daar nog even vakantie konden vieren.

De volgende dag vertrokken we naar het vliegveld en kregen we te horen dat onze vlucht erg vertraagd was, omdat het vliegtuig eerst nog heen en weer naar Indonesië moest vliegen, voordat we naar Thailand konden gaan. Na bijna 7 uur te hebben gewacht ging het vliegtuig dan toch eindelijk opstijgen en kwamen we ’s avonds laat aan in Phuket. Wouter, een maat van Pascal, was daar al en had kamers geregeld. Ro heeft nog lekker iets gegeten en paar biertjes genuttigd met je jongens terwijl Eem al vroeg haar bedje opzocht.
Het stadje waar we waren, Patong Beach, is een echt feestparadijs, met wel honderden bars, clubs en dames van plezier. Dit was even leuk, maar begon ook snel te vervelen. Pascal en Wouter besloten verder noordwaards te trekken richting Kanchanaburi (een 30 uur durende trip hoorden we achteraf.. pff dat soort dingen deden wij al lang niet meer!) Wij besloten Rieneke en Remco eens te contacten want die waren ook ergens in de buurt dachten we, en ja hoor ze zaten ook in Phuket dus vertrokken we de volgende dag naar Kata beach in het zuiden waar zij een kamer voor ons reserveerden. Na een paar dagen gezelligheid vertrokken zij voor verassing naar Nederland. In totaal hebben we meer dan twee maanden gezellig samen gereisd en hebben we ze in het afgelopen jaar vaker gezien dan ooit tevoren!

Wij besloten om een trip te maken naar Koh Phi Phi, een super mooi eiland met limestone bergen, jungle, witte stranden en helder blauwe zee voor de kust van Phuket. Hier hebben we heerlijk vakantie gevierd, gesnorkeld en lekker op het strand gelegen om nog even goed bij te bruinen voor we weer naar Nederland zouden vertrekken ;). Na die drie dagen gingen we met de boot weer terug naar Phuket, Kata Beach, omdat we pakken en jassen lieten maken (2 maatpakken, 4 overhemden, en twee winterjassen voor ja ja € 440,-) die nogmaals gepast moesten worden voor we ze mee konden nemen.

We vertrokken de volgende dag naar Hat Nai Yang, een klein plaatsje vlakbij het vliegveld. Het was hier verassend leuk, nog echte hutjes op het strand, lekkere en betaalbare visrestaurantjes en een leuk guesthouse met hele vriendelijke mensen en tegenover een hele mooie tempel. Jammer dat we maar een nachtje konden blijven!

De volgende dag vlogen we naar Kuala Lumpur van waar onze vlucht naar Londen een aantal dagen later zou vertrekken. We hebben geshopped alsof ons leven er vanaf hing, en dat is natuurlijk ook zo met 32 graden temperatuurverschil ;)! Natuurlijk hebben we ook de Petronas Towers bekeken en een afscheidsborrel gedronken in de pub naast het hotel en genoten van de laatste verse vruchtensapjes en curries...

We hebben in de afgelopen 10 maanden nog nooit, zoveel curries, ei, garnalen, rijst, noodles, pannekoeken, spring rolls, roti en pinda’s gegeten. Of de zon onder zien gaan, gewandeld, witte stranden met palmbomen en helderblauw water bekeken, geonderhandeld, souvenirs gekocht, op slippers gelopen, gekaart, gekko’s gezien of uitgeslapen. We hebben het echt helemaal geweldig gehad en raden het iedereen aan!

Bij aankomst in Nederland stonden Baukje, Annemarie en Martijn ons al met een spandoek op te wachten! Erg leuk!! Na de nodige knuffels vertrokken we met de auto naar Utrecht. We belden naar familie om aan te geven dat we veilig en wel waren aangekomen en toen bleek dat Helma, Annina en Alan en Maaike ons ook aan het opwachten waren bij de aankomsthal, alleen waren ze net iets te laat. We spraken daarom af bij Baukje thuis een koffieronde te doen en al gauw zat het huis vol. Ook de doldwaze moeders hadden een spandoek gemaakt, helemaal top! Na vele knuffels, koffie en een lekker pindasoepje vertrok iedereen weer richting huis en hadden wij de tijd om even te acclimatiseren en te genieten van het mooie winterse weer in ons eigen koude kikkerlandje..

We hebben zin om iedereen weer te zien, dus tot gauw allemaal!!!

• 26 December 2009 - 13:12

Elvira:

Welcome back!!!!!!!!!!
    en tot gauw een keer, ben benieuwd naar de real life stories.
    liefs Elvira

• 27 December 2009 - 02:46

Rien En Rem:

hee ho hee hoo!

Welkom in het inmiddels nogal blubberige Nederland! Wij zijn nog steeds niet aan de kou gewend... Gelukkig hebben we goed kunnen shoppen in Bangkok voor winterspullen ;-)

Alvast een gezellige oud & nieuw en tot heel snel in 2010! Gezellig een potje kaarten?!

R&R

• 27 December 2009 - 05:49

Pascal:

fijn dat jullie goe zijn aangekomen
    nog bedankt voor alle goede tips
    ik ga jullie nog effe paar maanden na apen hier in azie
    alvast happy new year

• 27 December 2009 - 17:21

Mamahelma:

Was het niet dolBLIJE dwaze moeders?
    Geweldig dat jullie weer heelhuids en stralend hier zijn. Een prachtige ervaring rijker die je nooit zult vergeten en waar je even op kunt teren tijdens het acclimatiseren en de eerste stappen naar een nieuwe toekomst.
    Happy New Year!

• 29 December 2009 - 15:07

Pa & Tity:

"Welcome back in town".
    Fijn dat jullie weer gezond en "stralend" terug zijn. Ook
    geweldig was het samenzijn op tweede kerstdag met vele verhalen over jullie ervaringen ! Tsja....., dan breekt straks weer het gwewone leven aan !!
    Heb echter alle vertrouwen in jullie. rm,

• 29 December 2009 - 15:32

Nicht Nyncke En Co:

welkom in nederland, we hebben echt genoten van jullie reisverhalen en foto's. Succes met wennen hier en een geweldig 2010 toegewenst.
    groetjes uit snits.

• 04 Januari 2010 - 12:26

Sam:

Welkom terug!

9 januari om 13:00 uur nieuwjaarsborrel bij Odin. Zien we je/jullie daar?

Sam.