De reis is begonnen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Roald Hoekstra - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Eemenro

Blijf op de hoogte en volg Roald

09 Maart 2009 | Thailand, Kanchanaburi

We zijn er!!!
Dinsdag geboekt, woensdag een errug gezellige afscheidsborrel (foto’s zet ik nog op hyves), donderdag gevlogen, vrijdag aangekomen in Bangkok en direct met de taxi (toch maar ;) naar Kanchanaburi gereden. Leuke accomodatie gevonden, hotel Chitanun, en in een diepe slaap beland.
Toen we wakker werden was het al bijna donker, nog net de zon zien ondergaan boven de River Kwai en de omgeving verkend. Rondje gelopen over de night market en daarnaast een leuk tentje gevonden waar we tussen de locale bevolking “hot pot” hebben gegeten, heerlijk, het is net bakplaten eigenlijk maar dan met allerlei rare maar over het algemeen lekkere dingen... Na een aantal pogingen een bericht te maken in een internetcafe waar steeds de verbinding wegviel hebben we het opgegeven en zijn we in de Buddha Bar een biertje gaan drinken waar we werden bediend door Jack Sparrow himself. Nog met een paar Nederlandse meiden gekletst en weer ons bedje opgezocht.

Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna gezellig gekletst met onze Nederlandse buurman Henny die hier 10 maanden per jaar woont. Fiets gehuurd en samen met Henny op pad gegaan. Eerst kwamen we over de brug waar je boothuizen ziet liggen die vaak worden verhuurd als varende partyboot. Daarna een van de vele begraafplaatsen bekeken en een mooi uitzicht op de River Kwai waar enkele plaatselijke kindjes aan het zwemmen waren. Toen een grot ingegaan, de kaartjes kochten we van een paar monniken waar we een geluksarmbandje van kregen. Eenmaal binnen gekomen waren diverse Buddha beelden te zien en waren lokale dames aan het bidden. Ze offeren wierook en bloemen en schudden met een koker stokjes waar nummers op staan, het eerste stokje dat eruit valt voorspelt je toekomst. Emilie heeft dit ook gedaan en zoekt tot op heden nog iemand die dit kan vertalen.
Terug in Kanchanaburi hebben we bij een lokaal tentje gegeten voor € 0,50 pp J en lekker, hmmm!!!
Best een inspannende dag zo, dus vroeg ons bedje opgezocht.

Zondag, inderdaad wat rustiger dan andere dagen. Rond een uurtje of één langzaamaan richting de rivier gelopen waar een stuk of 8 tempels gelegen waren. Eén was in aanbouw, monnikenwerk je zou zeggen, maar zoals je op de foto kunt zien wordt het precisiewerk door “gewone” bouwlieden gedaan. In de grootste tempel werden we hartlijk ontvangen door een paar monniken die ons wegwijs maakten in hoe te bidden:
1. knielen, handen vouwen en buigen
2. bloemenkrans leggen
3. knielen, handen vouwen en buigen
4. Buddistische tekst opzeggen
5. Betalen

Na dit ritueel gingen we naar het Death Railroad Museum; een groot contrast. De historie van Kanchanaburi is hiermee nauw verbonden. Er zijn tijdens WOII erg veel soldaten (o.a. Nederlandse krijgsgevangenen) gesneuveld bij de aanleg van de 415 km lange treinvervinding tussen Burma (Myanmar) en Siam (Thailand).

Morgen gaan we eewn gedeelte van deze route per trein afleggen, o.a. over de beroemde River Kwai Bridge. Later meer...

• 08 Maart 2009 - 18:02

Gijs Teun Wim Mir.:

Lieve vakantiegangers !!!

Wat een bofkonten zijn jullie, óók al bezig met zo'n heerlijke reis !! Heel leuk om zo met jullie "mee te reizen". Bij Rieneke en Remco lezen we ook met veel plezier hun reisverslag.

Geniet er volop van, pas goed op elkaar en een hele fijne vakantie toegewenst !!

Liefs van Gijs, Teun, Wim en Mir.

• 08 Maart 2009 - 23:18

Margreet En Wim:

Eem en Ro, we wensen jullie een fantastische reis!

• 09 Maart 2009 - 09:03

Henk Zweers:

Dag, dag,

Zat net ff voor het eerst te kijken en ik zag dat jullie pas net begonnen zijn aan het grote avontuur. Leuk om te lezen. Veel plezier!
    Henk

• 09 Maart 2009 - 09:34

A&A :

Lieve wereldreizigers,

Dat klinkt als een goed begin...
    We blijven jullie volgen!

Dikke knuffels,
    Aimee en Arno

• 09 Maart 2009 - 14:40

Pascal:

he sub poepers
    tering tering tering
    ik zit hier en jullie daar
    have fun and see you in few months afz ex zwagert

• 09 Maart 2009 - 17:07

Baukje:

he poepers!!

fijn allemaal!
    ik kom snel naar jullie toeoeoeoe
    Konien alles goud

dikke kus

• 09 Maart 2009 - 17:10

Martijn:

Heeeeeeeey Lieverds,

Wat lekker zeg! A little bit jealous....

We missen jullie nu al hoor! :-(

Tot snel!!! (juli)

• 10 Maart 2009 - 15:19

Mamahelma:

nu is het echt-echt
    en kan ik mee genieten.
    je snapt wel wat ik bedoel.. veel liefs

• 11 Maart 2009 - 00:41

Rieneke & Remco:

Hee luitjes,

Goed om te horen dat jullie reis nu dan ook echt begonnen is. Klinkt goed, die verhalen uit Kanchanaburi, wij kijken ook al erg uit om weer die kant op te komen (mnar eerst nog 2 maanden genieten van Midden Amerika). Have fun en tot gauw!

Liefs,
    R&R

• 12 Maart 2009 - 18:25

Wendie En Oma:

Hallo lieve Roald en Emily

Samen even naar jullie eerste verhaal gekeken en foto's bewonderd. Nu weten we waar jullie zijn. Heel veel plezier, veel liefs van oma en Wendie

• 15 Maart 2009 - 20:36

Joris M:

Hey vakantiegangers heel veel plezier op jullie trip en geniet ervan...

Gr

• 17 Maart 2009 - 05:14

Ruud De Vos:

Superdat jullie dit aan het doen zijn.
    En ik ben erg blij dat wij dit vanaf de zijlijn mee mogen maken.
    En ook vreselijk jaloers !
    Veel plezier

Ruud, Vivian , Rozemarijne en Annabelle de Vos